torsdag, februar 02, 2006

Hovmesteren på Grand

Jeg var glad og fornøyd og litt tynnkledd, vi skulle feire noe og jubilanten hadde foreslått Grand Cafe. Av og til skjer det rare ting, og av og til skjer det fort og på 40 sekunder hadde hovmesteren fått meg til å føle meg 5 år.

Jeg sto der og tenkte, nei nei jeg vil ikke ta av meg jakka.

Jeg har fått til å gå på restaurant mange ganger jeg, jeg får til å henge av meg kåpa garderoben og oppføre meg slik man pleier. Men det var noe med måten han ikke så på meg på da jeg kom,
og han startet med å si at jeg måtte henge av meg.

Og da jeg sa "kan jeg få beholde kåpen med inn?" så var det ikke noe beklager eller noe som liknet på det, bare nei vi har garderobeplikt, akkurat passe arrogant, ikke noe vennlig blikk.

Og plutselig låste alt seg og det eneste som sto klart for meg var at jakka skulle være på og her skulle ingen legge igjen 2000 kroner.

Så da ble nærmeste nabo Fridays gitt, helt anderledes,
men vi hadde det hyggelig.
Det var ikke mer.

3 Comments:

Blogger Fjordfitte said...

Jøss, nå oppdaget jeg plutselig at du hadde en blogg på hvit bakgrunn. Da skal jeg begynne å lese den.

Vet du hvor irriterende det er når folk skriver på svart bakgrunn, eller? Vet du hvor umulig det er å lese det? Det var bare det jeg ville si.

1:12 a.m.  
Blogger fr.martinsen said...

Hva! Klager på min egen klageside... Det er det verste.

Ja, jo, jeg vet det vel antakelig ikke nok? Jeg gjør det likevel, pga. bildene som jeg syns blir fine med svart bakgrunn.

Da får du kanskje holde deg her, i mitt mest sutrete univers.

8:24 a.m.  
Blogger i1277 said...

Det stemmer det med at det kan være irriterende med svart bakgrunn (riktignok ikke så irriterende som folk som insisterer på å kalle seg opp etter kjønn og rabiate fremmedfryktere). Men nå har vi vent oss til det hos Martinsen. Og bildene kler det.

9:29 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home