tirsdag, april 11, 2006

Folk har fantastiske svar

På Baguette på Oslo Sentralstasjon opplevde kollegaen min at det var en svær, grønn åme på salatbladet til baguetten.
Hun gjorde jenta bak disken obs på saken men hun svarte,

- Det er det ingenting jeg kan få gjort noe med.

Hva skjedde med "beklager"?

Riktignok spurte hun Elizabeth om hun ville ha en ny baguette, men Elizabeth svarte at hun hadde mistet appetitten igrunn og heller ville ha pengene tilbake. Men det kunne hun ikke få.

Det minner meg om

En gang for lenge siden, på Casino - et rølpa sted ved Nationaltheatret. Jeg var der med noen kolleger, bl.a Anne som var en forsiktig type som aldri gikk ut noe sted, dette var unntaket hun gjorde, det var tidlig på ettermiddagen.

Anne bestilte karbonadesmørbrød, men etter en stund gjorde hun kelneren høflig oppmerksom på at det var en hyssing inne i karbonaden hennes.

Nå kunne man trodd at kelneren ville gått for det tradisjonelle,

- Beklager, og jeg kan steke en ny karbonade til deg.

Men ikke

Kelneren valgte i stedet en replikk jeg har husket siden,

- Hyssingen er da rein!

4 Comments:

Blogger saccarina said...

Haha!
Hvem ville ikke helst ha ren hyssing i karbisen sin?

8:02 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Hehe. Og du har tatt inn t-skjorta i bloggen din! Så kult :D

8:51 p.m.  
Blogger fr.martinsen said...

Den er jo så fin! Den har sin egen post litt lenger ned også. Men på høyresida der må den alltid være.

9:02 p.m.  
Blogger Skorpionkvinnen said...

Har ikke lest i denne klage-bloggen din på lenge, skjønner jeg! Morsomt at du nevner Casino - vi gikk der mye første del av 80-tallet. Rare, spesielle, morsomme kelnere...av og til var de ganske beruset...vi var unge og litt rampete, så det hendte vi snøt litt på antall pils vi hadde drukket - kelnerne husket ofte ikke hva de hadde servert oss!

1:05 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home