onsdag, november 01, 2006

Jeg var i Dublin for en måneds tid siden, og siden jeg interesserer meg for sinnaskilt så tok jeg bilde av disse fine eksemplarene.


Her er det plasseringen som er interessant.
Ikke lov til å gå på gresset her, nei.


Men det er jo ikke mulig heller, den lille plenen er gjerdet inn på alle kanter.


Så høye er gjerdene... og hva er vitsen med skiltet da?

Den inngjerdede plenflekken er like nedenfor Dublin City Gallery


Mens dette skiltet står på plenen ved Trinity College.
Hva er vitsen med playground når det ikke er lov til å playe der?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

hahaha!
sinnaskilt er morsomt.
ett av de morsomste jeg har sett, så jeg på en handikapparkering i poitiers i frankrike:
"prenez ma place - prenez mon handicap!", dvs: "tar du plassen min - ta handikappet mitt!"

go franskmenn! dessverre hadde jeg ikke kamera. det er jeg litt muggen over nå, merker jeg.

10:53 p.m.  
Blogger fr.martinsen said...

Men det er jo åpenbart: du må reise tilbake, med kamera i lomma.

11:25 p.m.  
Anonymous Anonym said...

*ler* dette minnet meg om min barndoms by (Kristiansund)hvor bygartneren var den vi unger var mest redde for. Byen var kjent for sine vakre plener den gangen.
Det sto ingen sinna-skilt men alle visst det, plener var til å se på, ikke trå på.
Hadde du våget deg med tåspissen bort på gresset kunne du være sikker på at gartneren var der... og da var det bare å springe.
Utrolig, men sant *ler*
I dag er plenene litt mindre vakre men i bruk, heldigvis.

9:38 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home